perjantai 12. elokuuta 2016

Se tärkiä uni


Ollaan nyt oltu eka yö täälä meirän toisella asunnolla, keskustassa. Alkukesästähän olin sitä mieltä ettei "ei enää ikinä takasi, hyi kamala" (naisen mieli on naisen mieli :') ). Mutta niin se mieli vaan muuttu syksyä kohden ja rupesin kaipaamaan omaa kotia. Onhan tämä ny pienempi MUTTA silti tämä jotenki onnistuu kaikilta osin paremmin.

The muuttokuorma. Autossa oli sitte lapsia, koiria, pupu + miljoona tavaraa :')



Oon koko kesän nukkunu aika huonosti, toki Anelmalla on ollu osuutta asiaan. Pari kuukautta son heränny yön aikana tosi monta kertaa ja siihen ei oo auttanu ku tissi ja vieressä nukkuminen. Välillä oon heräilly yöllä enkä oo saanu unta useampaan tuntiin ja sitte taas välillä en oo saanu unta kun nukkumaan on menty. Voisin melkein väittää että oman kodin kaipuu on osasyy ollu tähän, mitä en oo taas käsittäny ennenku tänne tultiin. En mä sillä sano että maalla ei olisi mukavaa, tottakai ja kyllä mun syrän sielä on enemmän kun täälä "keskustan hälinäs".  Rakastan meirän toistakin tupaa. Mutta kyllä sillon iso vaikutus että koti on semmonen mitä itse haluaa. Nythän me ollaan oltu sellaisessa melkein alkuperäisessä asetelmassa missä muori on asunut. Täälä keskustassa ollaan siinä asetelmassa mitä ollaan itse tehty.

Meirän pieni amppari <3

Kyllä mä sen tierän että saadaan vielä toinenkin koti näyttämään/tuntumaan omalta mutta siihen menee aikaa vielä hetki, remonttia se kaipaa paljon ja sitä asumista. Eihän sitä voi edes olettaa että uusi paikka tuntuu heti omalta.

Mutta joka tapauksessa. Eilen iski ihan tajuton väsy ja meinasin nukahtaa pystyyn. Koko kroppa vissiin niinkun rentoutu ja nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin. Vaikka heräilin Anelmaa syöttämään aika useinki niin uni tuli sen jälkeen paremmin kun hyvin. Tällä haluanki muillekkin sanoa että jos kärsit "uniongelmista" niin kannattaa aika laajasti tätä asiaa tutkailla. Itse en olisi tajunnu että se voisi olla näin pienistä asioosta!

Tässä alla kuva. Eka kuva muutama yö sitten otettu ja tää toinen nyt yöllä. Välillä oon menny ihan vaan 3-4 tunnin unilla, eikä oo mitään päikkäreitä saanu ottaa.





1 kommentti:

  1. Uni on ihan super tärkeää, hyvä uni varsinkin. Viime yönä meidän neiti, jostain selittämättömästä syystä, kitisi ja kätisi kolmeen asti aamuyöllä. Siinä puoli kolmen aikaan mun piti ottaa paussi ja mennä hetkeksi hiljaiseen olohuoneeseen, kun ei meinannut enää väsymyksen vuoksi enää pinna kestää. Kyllä sitä osaa arvostaa niitä hyviä yöunia aina tällaisten öiden jälkeen. Emppu kun nukkuu pääsääntöisesti jo kokonaisia öitä.

    VastaaPoista