sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Smoothie, namskis!




Mun aamupala on ollu jo parisen kuukautta smoothie. Halusin leivästä päästä erohon, toki joillaki ruuilla sitä syön mutta yritän välttää. Omistan erittäin herkän vattan ja on käyny mieles että onko mulla joku ärtyvä suoli + laktoosiongelmaa. Raskausaikana vatta oli hyvä. Mutta ei taas enää. Ei tarvi päkistellä pytyllä (tän te ihan varpisti halusitte tietää :') ). Lähimmät ystävät tietääki että mun vatta ei oo koskaa kovin rauhallinen, hah.

Noh, asia ei oo korjaantunu smoothiella mutta vattan turvotus aamulla on vähä pienempää, siltikin illalla se on aika turvonnu ja se taas johtuu vehnästä + jäätelöstä mitä syön aika usein. Jos jollain on jotain vinkkejä tähän mun ongelmaan niin mielelläni otan vastaan! Oon nimittäin kärsiny tästä ongelmasta pienestä lähtien..

Siihen smoothieen sitte, poikkesin ny vähäsen raiteelta. Ei ehkä oo helpompaa aamupalaa joka täyttää useammaksi tunniksi. Mitäpä siihen tuloo? Tällähetkellä teen tällääsiä:

1 purkki Valion pehmeää rahkaa
2 dl vettä
1 banaani
2 dl mustikkaa
1 dl tummia viinimarjoja

Aamuisin omistan kovan nälän, varsinki jos yöllä oon imettäny monta kertaa. Sitte sortuu kaikenmaailman naahimiseen ennen ruokaa, nyt tämä aamupala on hyvin tepsiny siihen. Sekä on raikas alootus päivälle :)

Mistä teirän aamupalat koostuu?

5 kommenttia:

  1. Smoothie on mun mielestä yksi parhaista aamupaloista kun se on raikas ja sen vetäsee nopeasti napaan. En vaan oo taas vähään aikaan saanut aikaseksi väsätä sitä illalla, aamulla kun vauva pitää kiireisenä niin on paras syödä jotain valmista ja helppoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä niiiin hyvää, ja kun lisää tosiaan marjoja mukaan niin tuloo melkoonen terveyspommi juomasta :)

      Poista
  2. Täällä syödään puuroa lähes joka aamu, koska pojalle kuitenki pitää tehä ni samallahan se tulee itelleki :) ja mielellään kuulisin lisää smoothievinkkejä :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans vedin puuroa silloon raskausaikana ja pitääs ottaa se taas kuvioohin, vaikka sitte illaksi :) Mä pistän lisää vinkkejä ku niitä vaan tuloo lisää.

      Poista
  3. Smoothie on mun ihan suosikki aamiainen, koostuu luonnon jugurtista/rahkasta ja banaanista +marjoista, mitä milloinkin ja aina erilaisia sekoituksia etsien. Tänään koitin kirsikoilla, ei ollut kyllä mikään ihan super suosikki :D Pinaatti sopii myös banaanin kaveriksi. Toinen mistä tykkään aamulla on munakas, jos ei aamulla jaksa/ehdi tehdä niin illalla valmiiksi uunimunakas :) Joku 4 munaa, vähän vettä ja sit lisukkeet oman mielen mukaan (paprikaa, kinkkua, juustoa/pinaattia ja fetaa/ yms) mausteita pinnalle ja uuniin n.30min ja aamulla on sit valmiina :)

    Nyt mulla on paraikaa uunissa tulossa eka erä ikinä itse tehtyä näkkäriä (vehnätön), sekin vois toimia mut en osaa nyt sanoo vielä millasta on :D

    Mitäs sitten, hmmm. Sopiiko sulle esim luomu kaurahiutale vai onko nekin huono? Yks olis 1 muna ja n.1,5dl kaurahiutaleita, vähän rasvaa sekaisin ja pikkulautaselle tasoitetaan. Sit mikroon minuutiksi. Tätä kutsutaan mikroleiväksi :) Niistä löytyy paljon erilaisia versioita googlaamalla.

    VastaaPoista